Nedajte sa oklamať. BMW M850i xDrive Cabrio nie je športové auto, ale luxusný kabriolet, ktorý urobí z každého macka super atraktívneho chlapa. A to je podstata tejto kategórie.
Vychádzam z parkoviska a pozerám sa na hlavnú, aby som dal prednosť. Pomaly sa rozbieham, no vtom ma preruší dievčenský hlas: „Máte pekné auto!“ Poďakujem sa, pomaly vyrážam a rozmýšľam, či by ma pozdravila, aj keby som sedel v nejakom inom aute. Napríklad v Dacii Duster. Asi nie. Stačil zvuk motora, nádherná sivo-zlatá metalíza, strecha dole a efekt bol hotový. Nemusel som prezentovať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, ani vybrať najbližšiu zákrutu bokom, či odskúšať brzdy tesne pred zákrutou. Pritom tlačové materiály sú plné dôkazov o dynamike na úrovni Porsche 911 a športovom aute, zmienku o luxusnom GT tu nenájdete. To je škoda, veď o rýchlosti či schopnostiach tohto kabrioletu nepochybuje nikto. Preto sú informácie o novej technológii zvárania, o kombinácii karbónu, hliníka a vysokopevnostnej ocele či tuhosti karosérie nižšej iba o dve percentá v porovnaní s klasickým kupé so zatvorenou karosériou trocha zbytočné. Kanonáda týchto údajov je síce pre technicky založeného vodiča fascinujúca, no v očiach ostatných je M850i xDrive Cabrio nástupcom bývalého modelu radu 6.
Osobne oceňujem plátennú strechu. Je praktická, rýchla a môžete ju sklápať až do rýchlosti 50 km/h. Super, striptíz za jazdy milujem a je to najväčšie potešenie, ak nemusíte čakať stojac na parkovisku, kým sklopíte strechu. Popritom je silueta auta so zatvorenou plátennou strechou podľa mňa krajšia ako plechové origami, ktoré ponúkajú niektorí konkurenti.
Som rád, že BMW sa vracia ku klasike. M850i Svätá prostota, toto je
skutočne rýchly kabriolet!
Do zákruty vletíte extrémne nabudení, takže preveriť brzdy budete musieť. Fungujú extrémne dobre, musím uznať, že 8 Cabrio je vskutku jedovatý kabriolet a nemusíte sa báť, rýchlosti ponúka až-až. Napokon maximálny výkon 4,4-litrového bi-turbo osemvalca je mimoriadne pôsobivých 390 kW (530 k) a maximálny krútiaci moment je ešte pôsobivejší – až 750 Nm. Niečo ako málo výkonu nehrozí a to ani v prípade, že toto BMW váži vyše dvoch ton, čo je asi váha stredne veľkého mamuta. To, čo sa vám bude páčiť ešte viac ako dynamika, je zvuk motora. Ten je jeden z najlepších najmä vďaka otvorenej karosérii. A našťastie tento zvuk nie je nijako umelo dopovaný reproduktormi, ani nehučí a nestrieľa na ulici tak ako niektoré iné modely. Balansuje presne na hranici vkusu, cestnej prestíže a uhádnutého barytónu. To je podľa mňa najväčšia devíza nového BMW M850i xDrive Cabrio. Áno, nedalo mi a musel som vyskúšať aj zopár ostrých zákrut. Šliapol som na plyn, podržal a do zákruty som vchádzal s väčším odhodlaním ako Verstappen. Mohutné Cabrio poslúcha povely na milimeter, ak sa prejaví nejaká jazdná nestabilita, tak sa dá korigovať veľmi ľahko a ak si deaktivujete stabilizačný systém (ach, ako milujem BMW pre tento ich postoj), tak si užijete kontrolované šmyky napriek tomu, že je to v podstate „štvorkolka“. Pointou však je, že toto divadlo som si vyskúšal iba párkrát, po väčšinu týždňa som si užíval pomalú šou jazdu za sprievodu obdivných pohľadov okoloidúcich. V mojich očiach to ostane kabriolet kategórie GT, čo je pochvala, nie kritika. Ak sa predsa len chcete sústrediť na športové výkony, počkajte si na M8. Ak si radi užívate správnym spôsobom, zvoľte M850i, napokon väčšina motoristov rozdiel medzi týmito dvoma modelmi aj tak nepozná.
Koža, hliník a … Swarovski. To všetko nájdete v interiéri.
Nami testovaný model kombinoval červenú kožu s čiernou, hliníkový obklad doplnený čiernymi lakovanými prvkami, ktoré esteticky doplnil brúsený hliník. Nový štýl interiéru a ani ten volič v štýle Swarovski sa mi nepáči, ale to je jedno. Už mám isté šediny a vyše dvadsať rokov jazdenia, takže sa zmenám možno podvedome bránim. Konečné slovo však budú mať zákazníci. A verím, že im sa to bude páčiť, luxusný charakter tomuto autu rozhodne nechýba. Hoci užívať si ho budú regulárne asi iba dvaja, na zadných sedadlách sa pohodlne usadí azda iba plyšový medveď či malé dieťa do šesť rokov. Jediným bonusom je ľahšie nastupovanie na zadné sedadlá, ak je strecha spustená.
Hodnotiť klasickými metódami tento model nemá význam, tak skúsime opísať typického zákazníka. Je to človek, ktorý má vkus. Vie, že SUV je nezmyselne ostentatívne a preto si svoj exhibicionizmus prežije iným spôsobom. Klasickým a bez strechy, takže bude v ktoromkoľvek meste na svete pôsobiť výnimočne a všetci si ho všimnú. Najmä preto, že nemá prekliate SUV.
Motor a pohonný systém | |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | V8 |
Zdvihový objem | 4 395 cm3 |
Maximálny výkon | 390 kW / 530 k |
pri otáčkach | 5 000 – 6 000 / min |
Maximálny krútiaci moment | 750 Nm |
pri otáčkach | 1 800 – 4 600 / min |
Palivo | benzín |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Rozmery, hmotnosti a objemy | |
Dĺžka | 4 851 mm |
Šírka | 1 902 mm |
Výška | 1 346 mm |
Rázvor náprav | 2 822 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 148 kg |
Celková hmotnosť | 2 395 kg |
Objem batožinového priestoru | 350 l |
Objem palivovej nádrže | 68 l |
Jazdné výkony | |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 3,9 s |
Spotreba | |
Kombinovaná – normovaná | 10,5 – 10 l / 100 km |
Aktuálne cenníkové ceny s DPH | |
Základná cena modelu | 132 750 € |
Cena testovaného exemplára | 150 207 € |
Hodnotenie: 4/5
Klady
Zápory
Foto: Tomáš Kelement
Zdroj: www.autoviny.sk (14.10.2019 | Majo Bóna)
Pre úspešné odoslanie formulára je potrebné vyplniť polia označené hviezdičkou (*).